فرار از عشق فرار از عشق .

فرار از عشق

تفاوت سرور مجازي با سرور فيزيكي

تفاوت سرور مجازي با سرور فيزيكي

سرور مجازي و سرور فيزيكي دو نوع رايج از سور كوچك‌تر تقسيم مي‌كند. ما همچنين مزايا و معايب هر دو نوع سرور را از نظر قابليت اطمينان، امنيت، كارايي و هزينه بررسي كرديم. در نهايت، ما توصيه كرديم كه بسته به نوع و اندازه كسب و كار خود، سرور مناسب را انتخاب كنيد.

سرور مجازي چيست؟

سرور مجازي يك سرور مجازي است كه بر روي يك سخت افزار فيزيكي قرار مي گيرد و به كمك نرم افزار هاي خاص، منابع سخت افزار را با ساير سرورهاي مجازي به اشتراك مي گذارد. به عبارت ديگر، چندين سرور مجازي مستقل با استفاده از يك سخت افزار فعال هستند. بنابراين، هزينه تهيه و نگهداري سخت افزار كمتر خواهد بود و قابليت تغيير پذيري و مقياس پذيري بالاتر خواهد بود.

سرور فيزيكي چيست؟

سرور فيزيكي يك سخت افزار است كه تمام منابع آن توسط يك سرويس دهنده استفاده مي شود. به عبارت ديگر، هر سخت افزار فقط يك سرويس دهنده را پشتيباني مي كند. بنابراين، هزينه تهيه و نگهداري سخت افزار بيشتر خواهد بود و قابليت تغيير پذيري و مقياس پذيري كمتر خواهد بود.

امنيت سرور مجازي و سرور فيزيكي

امنيت يكي از عوامل مهم در انتخاب نوع سرويس دهنده است. در زير به برخي از جنبه هاي امنيتي هر دو نوع سرويس دهنده پرداخته شده است.

  • جداسازي: در سرويس دهنده فيزيكي، جداسازي فيزيكي وجود دارد يعني هيچ كس به جز شما به منابع شما دسترسي نخواهد داشت. در حالي كه در سرويس دهنده مجازي، جداسازي منطقي وجود دارد يعني شما بايد از نرم افزار هاي امنيتي مانند فاير وال، آنتي ويروس و غيره استفاده كنيد تا از دسترسي ساير سرويس دهنده ها به منابع شما جلوگيري كنيد. بنابراين، سرويس دهنده فيزيكي از نظر جداسازي امن تر است.
  • مديريت: در سرويس دهنده فيزيكي، شما مسئول مديريت كامل سخت افزار و نرم افزار هستيد و مي توانيد به روز رساني ها، پشتيبان گيري ها، تنظيمات امنيتي و غيره را خود انجام دهيد. در حالي كه در سرويس دهنده مجازي، شما فقط مسئول مديريت نرم افزار هستيد و بخشي از مديريت سخت افزار را به ارائه دهنده خدمات واگذار مي كنيد. بنابراين، سرويس دهنده فيزيكي از نظر مديريت امن تر است.
  • قابليت بازيابي: در سرويس دهنده فيزيكي، اگر سخت افزار خراب شود يا دچار حادثه شود، شما بايد زمان و هزينه زيادي صرف بازيابي داده ها و برقراري سرويس كنيد. در حالي كه در سرويس دهنده مجازي، شما مي توانيد به راحتي يك كپي پشتيبان از سرويس دهنده خود را در يك محل ديگر قرار دهيد و در صورت بروز مشكل، به سرعت به حالت قبل بازگرديد. بنابراين، سرويس دهنده مجازي از نظر قابليت بازيابي امن تر است.

به طور كلي، هر دو نوع سرويس دهنده مجازي و فيزيكي مزايا و معايب خود را از نظر امنيت دارند. بسته به نوع فعاليت و نياز شما، مي توانيد گزينه مناسب را انتخاب كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد تفاوت سرور مجازي با سرور فيزيكي، با ما تماس بگيريد.

c2_90mo.jpg

مزايا و معايب سرور مجازي

سرور مجازي يك نوع سرويس هاستينگ است كه به شما امكان مي‌دهد يك سرور اختصاصي را در يك محيط مجازي اجاره كنيد. سرور مجازي داراي مزايا و معايب خاص خود است كه در اين مقاله به آن‌ها خواهيم پرداخت.

مزاياي سرور مجازي:

– قابليت انعطاف‌پذيري: شما مي‌توانيد منابع سرور خود را بر اساس نيازهاي خود تغيير دهيد و به راحتي ارتقاء يا كاهش دهيد.

كنترل بالا: شما دسترسي كامل به سرور خود داريد و مي‌توانيد نرم‌افزارهاي دلخواه خود را نصب و پيكربندي كنيد.

– هزينه پايين: شما فقط براي منابعي كه استفاده مي‌كنيد پرداخت مي‌كنيد و نيازي به خريد يا نگهداري تجهيزات فيزيكي نداريد.

– امنيت بالا: سرور مجازي شما از سرور فيزيكي جدا شده و تحت تاثير حملات يا خطاهاي ديگر سرورهاي همسايه قرار نمي‌گيرد.

معايب سرور مجازي:

– عملكرد پايين‌تر: سرور مجازي شما بايد منابع خود را با سرور فيزيكي كه بر روي آن قرار دارد به اشتراك بگذارد. اين ممكن است باعث كند شدن عملكرد سرور شما در زمان‌هاي بار زياد شود.

– پشتيباني محدود: شما مسئول مديريت و نگهداري سرور خود هستيد و نمي‌توانيد به پشتيباني فني از طرف ارائه‌دهنده سرويس تكيه كنيد.

– پايداري كم‌تر: سرور مجازي شما در صورت بروز خطاي فني يا حادثه در سرور فيزيكي، قابل دسترس نخواهد بود. شما بايد از روش‌هاي پشتگير گيري مناسب استفاده كنيد تا اطلاعات خود را حفظ كنيد.

مزايا و معايب سرور حقيقي

سرور حقيقي يك كامپيوتر فيزيكي است كه براي ارائه خدمات شبكه به كاربران طراحي شده است. سرور حقيقي مزايا و معايب خاص خود را دارد كه بايد قبل از انتخاب آن در نظر گرفته شود. در اين متن، به برخي از اين مزايا و معايب اشاره مي‌كنيم.

مزاياي سرور حقيقي عبارتند از:

– كنترل بيشتر: با داشتن سرور حقيقي، شما مالك تجهيزات هستيد و مي‌توانيد به راحتي تغييرات سخت‌افزاري يا نرم‌افزاري را اعمال كنيد. شما همچنين مسئول تعمير و نگهداري سرور هستيد و مي‌توانيد از كيفيت و امنيت آن اطمينان حاصل كنيد.

– عملكرد بالاتر: سرور حقيقي معمولاً قدرت پردازش و حافظه بالاتري نسبت به سرورهاي مجازي دارد. اين به شما امكان مي‌دهد تا برنامه‌هاي سنگين‌تر و پربار‌تر را روي سرور خود اجرا كنيد و با تعداد بالاتري از كاربران همزمان برخورد داشته باشيد.

– هزينه پايين‌تر: در بلند مدت، داشتن سرور حقيقي ممكن است هزينه پايين‌تري نسبت به استفاده از سرويس‌هاي ابري يا مجازي داشته باشد. شما فقط يك بار هزينه خريد تجهيزات را پرداخت مي‌كنيد و نياز به پرداخت هزينه اجاره يا استفاده ماهانه نداريد.

معايب سرور حقيقي عبارتند از:

  • نصب و راه‌اندازي دشوار: براي داشتن سرور حقيقي، شما بايد فضاي مناسب، تجهيزات لازم، پشتيباني فني و امكانات دسترسي به شبكه را فراهم كنيد. اين ممكن است زمان‌بر، پيچيده و هزينه‌بر باشد.
  • نگهداري و به‌روز رساني: شما بايد به طور منظم سرور خود را چك كنيد و در صورت لزوم تعويض قطعات، نصب آپديت‌ها، رفع خطاها و تامين امنيت آن اقدام كنيد. اين نگهداري و به‌روز رساني مستلزم صرف زمان، هزينه و دانش فني است.
  • كمبود انعطاف‌پذيري: با داشتن سرور حقيقي، شما محدود به ظرفيت و قابليت‌هاي سرور خود هستيد. اگر نياز به افزايش يا كاهش منابع سرور داشته باشيد، شما بايد تجهيزات جديدي را خريداري يا فروش كنيد. اين ممكن است زمان‌بر و هزينه‌بر باشد و باعث اختلال در عملكرد سرور شود.

سوالات متداول

سرور مجازي يك نوع سرويس است كه به شما امكان مي دهد يك سرور اختصاصي را بر روي يك سرور فيزيكي اجرا كنيد. در واقع، شما مي توانيد چندين سرور مجازي را با استفاده از منابع يك سرور فيزيكي ايجاد كنيد. اين روش داراي مزايايي مانند كاهش هزينه، افزايش انعطاف پذيري و بهبود عملكرد است. برخي از سوالات متداول در مورد تفاوت سرور مجازي با سرور فيزيكي عبارتند از:

چگونه مي توانم يك سرور مجازي را راه اندازي كنم؟

اگر مي خواهيد يك سرور مجازي راه اندازي كنيد، ابتدا بايد يك سرويس دهنده ابري را انتخاب كنيد. سپس بايد يك پلن مناسب براي نيازهاي خود انتخاب كنيد. بعد از آن، بايد يك سيستم عامل را براي سرور خود نصب كنيد. در نهايت، بايد تنظيمات امنيتي و شبكه را انجام دهيد و سرور خود را شروع به كار كنيد.

تفاوت سرور مجازي با سرور فيزيكي چيست؟

سرور مجازي و سرور فيزيكي دو نوع سرور هستند كه براي ارائه خدمات وب استفاده مي شوند. سرور مجازي يك بخش از يك سرور فيزيكي است كه به صورت مجازي از آن جدا شده و منابع مستقلي را به كاربر اختصاص مي دهد. سرور فيزيكي يك دستگاه واقعي است كه تمام منابع آن براي يك كاربر يا سازمان در دسترس است. سرور مجازي نسبت به سرور فيزيكي مزايايي مانند هزينه پايين تر، انعطاف پذيري بالاتر، مقياس پذيري راحت تر و مديريت آسان تر دارد. سرور فيزيكي نسبت به سرور مجازي مزايايي مانند كنترل بيشتر، امنيت بالاتر، عملكرد بهتر و پايداري بالاتر دارد.

چه زماني بايد از سرور مجازي استفاده كنم؟

سرور مجازي يك نوع سرويس هاستينگ است كه به شما امكان مي‌دهد يك سرور اختصاصي را در يك محيط مجازي اجاره كنيد. از سرور مجازي مي‌توانيد زماني استفاده كنيد كه نياز به كنترل بالا، امنيت قوي و منابع تضمين شده داريد. سرور مجازي به شما اين امكان را مي‌دهد كه سيستم عامل، نرم‌افزارها و تنظيمات خود را بر روي سرور اعمال كنيد و به صورت مستقل از ساير كاربران عمل كنيد.

 

منبع: https://tshfidar.com


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۶:۰۱ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :