فرار از عشق فرار از عشق .

فرار از عشق

تازه هاي نشر ارديبهشت99

??كتاب #مطالعاتي_درباره_طبقات_اجتماعي

#ژرژ_گورويچ | مترجم: باقر پرهام | #انتشارات_انديشه_احسان

از 193? تا 19?8،گورويچ استاد جامعه‌شناسي در دانشگاه استراسبورگ فرانسه بوده، سپس به پاريس آمده و كرسي جامعه‌شناسي «سوربن» را تا لحظه مرگ خويش اداره كرده است. كتاب حاضر مجموعه درس‌هاي وي در سوربن است كه سال 1??? در فرانسه چاپ شده و شامل دو قسمت عمده است؛ بيش از پنج ششم كتاب به معرفي انتقادي كليه نظريه‌هاي مهم طبقات اجتماعي اختصاص دارد و از اين لحاظ براي دانشجويان و همه كساني كه در مسائل اجتماعي تحقيق مي‌كنند و به جامعه‌شناسي علاقه‌مندند ابراز كار بسيار مفيدي است؛ بخش دوم، يا يك ششم ديگر كتاب كوششي است از جانب گورويچ در عرضه كردن نظريه‌اي تلفيقي درباره طبقات اجتماعي.

??كتاب #مشتي_خاك

#اولين_وو | مترجم: #سهيل_سمي | #نشر_ثالث

مُشتي خاك هجويه‌اي است درخشان بر ناگواري‌ها و مشكلات نسلي كه ميان دو جنگ‌ جهاني مي‌زيست. قصه‌ي آدم‌هايي كه پول يگانه ارزش و اعتبارشان است. زني كه حوصله‌اش از زندگاني خود سر رفته است، به كسي ديگر دل مي‌بازد، همسرش را ترك مي‌كند و اين‌جاست كه تراژدي آغاز مي‌شود…

‌??كتاب #كاركرد_نقد

#تري_ايگلتون | مترجم: سيف‌الله سليماني | #نشر_افراز

نسخه اصلي اين كتاب در سال ???? چاپ شده است. نويسنده‌ي اثر، تري ايگلتون مؤلف و منتقد مشهور انگليسي است كه در اين كتاب تلاش كرده سير تكويني گستره همگاني با خوانش گزينشي از تاريخ نقد، يعني با مركزيت دادن به جوزف اديسون و استيل، جانسون، متيو آرنولد، اف. آر.ليوس و ساختارشكنان مكتب يِيْل رديابي كرده و به نظريه‌پردازي درباره‌ي اهميت آن‌ها در چارچوب ماركسيستي بپردازد كه بيش از آن‌كه وام‌دار پاره‌اي از نخستين آثار ساختارگرايانه لويي آلتوسر باشد، مرهون گرامشي و ميشل فوكو است.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

?? مشاهده‌ و يا خريد كتاب از وب‌سايت كاواك : www.cavack.com

 

?


برچسب: تازه هاي نشر ارديبهشت99،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۴۰:۵۸ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :