فرار از عشق فرار از عشق .

فرار از عشق

قانون بيمه ثالث جديد

قانون بيمه ثالث جديد

 

قانون جديد بيمه شخص ثالث با تغييرات بسيار چشمگير، تلاش مي‌كند تا قالب كاري اين بيمه را بهبود بخشد و سيستمي را ايجاد كند كه باعث راننده محور شدن بيمه شخص ثالث شود. در اين مطلب، به بررسي تغييرات اين قانون مي‌پردازيم و اينكه چگونه مي‌توانيد از تخفيفات و امتيازات بيمه شخص ثالث بهره‌مند شويد.

 

قانون جديد بيمه شخص ثالث شامل تغييرات مهمي است كه در زمينه‌هاي مختلفي اعمال شده است. از جمله تغييراتي كه در اين قانون به وجود آمده، مي‌توان به قانون جديد انتقال بيمه شخص ثالث و اضافه شدن اطلاعات گواهينامه به اين بيمه‌نامه اشاره كرد. بر اساس اين قانون، بيمه‌گذار بايد در زمان خريد، اطلاعات راننده را در بيمه‌نامه ثبت كند. براي دانستن نكات كامل انتقال بيمه شخص ثالث به ديگران، مي‌توانيد به مقالات مرتبط مراجعه كنيد.

 

يكي ديگر از تغييرات اين قانون، قانون عدم انتقال تخفيف از فروشنده به خريدار است. در اين قسمت، مشخص شده است كه در زمان خريد و فروش خودرو، تخفيف عدم خسارت بيمه شخص ثالث را به هيچ عنوعي از خريداري انتقال نمي‌دهند. به عبارت ديگر، اگر شما خودرويي را از يك فروشنده خريداري كرده‌ايد و او تخفيف بيمه شخص ثالث را دريافت كرده است، شما نمي‌توانيد از اين تخفيف بهره‌مند شويد و بايد بيمه خود را با تخفيف جديد خريداري كنيد.

 

a7_6523.jpg

 

تخفيفات بيمه شخص ثالث نيز تحت تاثير تغييرات اين قانون قرار گرفته‌اند. بر اساس قانون جديد، تخفيف‌هاي بيمه شخص ثالث بر اساس سابقه رانندگي و تجربه خودروسواري شما تعيين مي‌شود. به عبارت ديگر، اگر شما يكه بيشتر از ۳ سال سابقه رانندگي داشته باشيد، مي‌توانيد از يك تخفيف معمولاً ۵ تا ۱۰ درصدي براي بيمه شخص ثالث بهره‌مند شويد. همچنين، اگر شما از خودرويي با موتور كوچك استفاده كنيد، مي‌توانيد از تخفيف‌هاي بيشتري بهره‌مند شويد.

 

به علاوه، قانون جديد بيمه شخص ثالث، به شما اجازه مي‌دهد كه با پرداخت حق بيمه بيشتر، تخفيف‌هاي بيشتري را دريافت كنيد. به طور مثال، با افزايش حداقل تعهدات بيمه، شما مي‌توانيد از تخفيف‌هاي بيشتري براي بيمه شخص ثالث بهره‌مند شويد. همچنين، اگر شما مي‌خواهيد كه خودروي شما در بيمه شخص ثالث شامل حوادثي مانند سرقت، حوادث طبيعي و ... باشد، بايد براي اين تعهدات بيشتر پرداخت كنيد.

 

به طور كلي، قانون جديد بيمه شخص ثالث با تغييراتي كه به وجود آمده است، تلاش مي‌كند تا سيستم بيمه شخص ثالث را بهبود بخشد و راننده محور شود. براي بهره‌مندي از تخفيفات و امتيازات بيمه شخص ثالث، بايد اطلاعات كاملي در مورد اين قانون را داشته باشيد واز تمامي تخفيفات و امتيازاتي كه بر اساس سابقه رانندگي و تجربه خودروسواري شما تعيين مي‌شود، بهره‌مند شويد. همچنين، با افزايش حداقل تعهدات بيمه و پرداخت حق بيمه بيشتر، مي‌توانيد از تخفيف‌هاي بيشتري براي بيمه شخص ثالث بهره‌مند شويد. در نهايت، براي انتخاب بهترين بيمه شخص ثالث براي خود، بايد با توجه به نيازهاي خود، مقايسه‌ي بيمه‌نامه‌هاي مختلف و انتخاب بهترين گزينه را انجام دهيد.

 

تخفيف پلكاني بيمه شخص ثالث

 

در گذشته، رانندگان معترض بودند كه چرا بايد با يك خسارت تمامي تخفيفات بيمه شخص ثالث خود را از دست بدهند؟ آيا اين عدالت است؟ اما با اعلام تغييرات جديد در قوانين بيمه شخص ثالث، خبرخوشي را به اطلاع رانندگان مي‌رسانيم. اين تغييرات، رنگ سپيد صلح را به تن كرده و اعلام همكاري با رانندگان را از سر مي‌دهد.

 

به طور كلي، براساس قوانين جديد، ميزان تخفيف عدم خسارت به اعضاي هر ۷ سال ۵٪ تعيين شده و حداكثر تا ۷۰٪ براي سال چهاردهم افزايش مي‌يابد. بهتر است به جاي جملات تكراري، از عبارت "بهتر است" و "شايد" استفاده كنيم.

 

در صورتي كه خسارتي به وسيله‌ي راننده‌ي بيمه شده رخ دهد، تخفيفات به صورت پلكاني و در چند مرحله كسر خواهد شد. تعداد خسارت‌ها، بستگي به ميزان كسر تخفيف دارد. براي يك بار خسارت جاني، ۳۰ درصد، دو بار خسارت جاني ۷۰ درصد و براي سه بار و بيشتر ۱۰۰ درصد تخفيف را از دست خواهيد داد. همچنين، براي يك بار خسارت مالي ۲۰ درصد، دو بار خسارت مالي ۳۰ درصد و سه بار و بيشتر ۴۰ درصد از تخفيفات را از دست خواهيد داد.

 

بخشنامه جديد بيمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۲، نرخ ديه را نيز تغيير داده است. براساس اين بخشنامه، پوشش جاني بيمه شخص ثالث برابر با ۱ ميليارد و دويست ميليون تومان، پوشش حوادث راننده برابر با ۹۰۰ ميليون تومان، حداقل پوشش مالي برابر با ۳۰ ميليون تومان و حداكثر پوشش مالي برابر با ۶۰۰ ميليون تومان خواهد بود. براي افزايش پوشش مالي، مي‌توانيد الحاقيه بيمه شخص ثالث دريافت كنيد. بهتر است از جملات امري نباشد و به جاي آن از عبارت "بايد"، "مي‌توانيد" و "توصيه مي‌شود" استفاده كنيم.

 

براي درك بيشتر، بايد بدانيم كه بر اساس بخشنامه بيمه رانندگان ۱۴۰۱، اگر راننده مقصر در يك تصادف رانندگي دچار آسيب بدني شود، توانايي دريافت خسارت از بيمه شخص ثالث را دارد. اين خسارت از محل بيمه شخص ثالث براي راننده مقصر، به اندازه‌ي ديه در ماه‌هاي غير حرام پرداخت مي‌شود و راننده مقصر در صورت درخواست، مي‌تواند به جاي دريافت ديه، از بيمه شخص ثالث خود براي تعمير خودرو استفاده كند.

 

در نهايت، بخشنامه جديد بيمه شخص ثالث، تغييرات مثبتي را در سيستم بيمه‌اي كشورمان به ارمغان آورده است و براي رانندگان، امكانات و پوشش بيشتري را فراهم كرده است. اميدواريم اين تغييرات باعث بهبود رابطه بين بيمه‌گذاران و بيمه‌شركت‌ها شود و با افزايش اطمينان رانندگان، به كاهش تعداد حوادث رانندگي و خسارت‌هاي ناشي از آن‌ها، منجر شود.

 

قانون بيمه شخص ثالث تاكسي

 

بيمه شخص ثالث براي تاكسي‌ها در قيمت گذاري خود، با شرايط خاصي روبرو است. اين شرايط از جمله كاربري خودرو هستند. ماشين‌هاي تاكسي در مقايسه با ديگر وسايل نقليه، به مدت زمان بيشتري در حال حركت هستند. اين موضوع باعث افزايش ريسك وقوع حادثه مي‌شود. به همين دليل، بيمه‌گر براي ارائه بيمه شخص ثالث براي تاكسي‌ها بايد ريسك بيشتري را بپذيرد. بنابراين، شرايط بيمه‌نامه براي ماشين‌هايي با كاربري تاكسي بايد تغير شود تا جلوي وقوع ضررهاي احتمالي گرفته شود. بر اساس قوانين بيمه شخص ثالث خودرو، قيمت اين بيمه‌نامه براي تاكسي‌هاي درون شهري با ۱۰% و براي تاكسي‌هاي برون شهري با ۲۰% افزايش قيمت همراه است.

 

قانون بيمه راننده مقصر بدون گواهينامه

 

در صورتي كه راننده‌اي در تصادف مقصر شناخته شود و گواهينامه نداشته باشد، خسارت مالي و جاني به فرد زيان‌ديده از سمت بيمه پرداخت خواهد شد. البته، اگر فرد بدون گواهينامه باشد، تمامي خسارت ايجاد شده توسط حادثه به عهده او خواهد بود و بيمه‌گر مجبور به پرداخت كليه خسارت‌ها نخواهد بود. بنابراين، در اين مورد، بيمه نامه شخص ثالث از اهميت بيشتري برخوردار است. بيمه شخص ثالث، از مسئوليت مالي راننده براي خسارت به فرد يا خودروي ديگري كه در تصادف توسط راننده مقصر تحت تاثير قرار گرفته است، محافظت مي‌كند. در اين صورت، بيمه‌گر بايد مبلغ خسارت را به فرد زيان‌ديده پرداخت كند. بنابراين، بيمه‌نامه شخص ثالث براي يك راننده بدون گواهينامه به دليل اهميت ويژه‌اي كه در پوشش خسارت‌هاي ناشي از تصادفات دارد، بسيار مهم است. اگر راننده بدون گواهينامه با خودرويي تصادف كند، بيمه‌گر مي‌تواند هزينه خسارت‌هاي ناشي از تصادف را پرداخت كند. اما به دليل اينكه راننده بدون گواهينامه با انجام عمل غيرقانوني در حال رانندگي است، بيمه‌گر ممكن است براي پرداخت خسارت، از راننده خواستار بازپرداخت مبلغ پرداختي شود.

 

در كل، بيمه شخص ثالث براي تاكسي‌ها و بيمه راننده مقصر بدون گواهينامه از اهميت ويژه‌اي برخوردار هستند. در هر دو مورد، شرايط و قوانين مربوط به بيمه‌نامه‌ها بايد دقيقاً مطالعه شوند تا از پوشش كامل خسارت‌هاي ناشي از تصادفات برخوردار شويد. همچنين، بهتر است با بيمه‌گر خود در مورد شرايط بيمه‌نامه صحبت كنيد و راهنمايي‌هاي لازم براي خريد بيمه شخص ثالث براي تاكسي يا بيمه راننده مقصر بدون گواهينامه را از او دريافت كنيد.

 

مطالبي كه شايد مورد علاقه شما باشد:

شخص ثالث بيمه ايران

قيمت بيمه ثالث ايران

استعلام بيمه ثالث ايران

محاسبه بيمه بدنه ايران


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۱:۵۴ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :