فرار از عشق فرار از عشق .

فرار از عشق

دينام ماشين چگونه كار ميكند و تليسان چند ميفروشد ؟

دينام ماشين چگونه كار ميكند و تليسان چند ميفروشد ؟

 

اگر فردي بصري هستيد، ممكن است بخواهيد دقيقاً بفهميد كه در زير كاپوت ماشين شما چه اتفاقي مي‌افتد تا اين ژنراتور (ديناميك) راه بيفتد. چرخي روي دينام وجود دارد كه با شروع به كار موتور خودرو مي چرخد. موتور مجموعه اي از چرخ ها را مي چرخاند كه سپس چرخ را روي دينام مي چرخاند. اين مانند يك بازي تله موش است.

n6_5t3r.jpg

دينام يا استاتور، روتور، ديودها، تنظيم كننده ولتاژ و فن خنك كننده خود، به طور مداوم در حال كار است در حالي كه ماشين شما در حال كار است تا جريان انرژي را از طريق موتور و شما حفظ كند.

 

تاريخچه ساخت دينام يا موتور الكتريكي ماشين

 

نكته اي جالب از تليسان : اگرچه دينام ها در اوايل جنگ جهاني دوم مورد استفاده قرار مي گرفتند، اما تا دهه 1960 در خودروهاي توليدي استاندارد نبودند.

 

دينام ها در شرايط خوب و با استفاده مناسب مي توانند تا هفت سال دوام بياورند، اما يكي از رايج ترين دلايل "مشكل خودرو" نيز هستند. اگر دينام از بين برود، ماشين شما نسبتاً سريع برق باتري را تخليه مي كند و سپس مي ميرد.

 

تعمير دينام بسته به خودرو و علت دقيق مشكل مي تواند از 100 هزار تومان تا بيش از 1.5 ميليون تومان هزينه داشته باشد.

 چند نكته از تليسان براي علائم هشداردهنده مشكل دينام (چيزهايي كه بايد مراقب آنها باشيد)

 

نماد باتري داشبورد روشن مي‌شود يا پيام سيستم «سيستم شارژ باتري سرويس» را نشان مي‌دهد

چراغ‌هاي كم‌تر از حد معمول (هم داخلي و هم چراغ‌هاي جلو) و صندلي‌هاي گرمكن/خنك‌شونده نيز كار نمي‌كنند

صداهاي سنگ زني - دينام ها داراي قطعات زيادي مانند قرقره ها، بلبرينگ ها و تسمه ها هستند كه مي توانند در طول زمان فرسوده شوند.

بوي سوختن لاستيك - اين ممكن است به دليل ذوب شدن تسمه دينام توسط يك جزء ديگر باشد كه از تراز خارج شده است.

باتري به تنظيم ولتاژ كمك مي كند اين يك واقعيت شناخته شده است كه نوسانات برق مي تواند به الكترونيك آسيب برساند. خوب، باتري شما از آسيب ناگهاني برق به كامپيوتر داخلي و سيستم جرقه زني خودرو شما جلوگيري مي كند.

 

 

چك كردن قطعاتي كه باعث خرابي دينام ماشين ميشود

 همراه با انواع مختلف عناصر فيوز و وسايل حفاظت مدار كه در سرتاسر وسيله نقليه استفاده مي‌شوند، باتري خودرو مي‌تواند به تنظيم نيرويي كه به سيستم‌هاي الكتريكي مي‌رود كمك كند. دينام‌ها داراي تنظيم‌كننده‌هاي ولتاژ هستند كه جريان الكتريكي را به نوعي جريان تبديل مي‌كند كه نمي‌تواند جريان الكتريكي را تنظيم كند.

 آسيب رساندن به الكترونيك خودرو هدف اين رگولاتور حفظ بالاترين ميزان ممكن ولتاژ در مدار به طور مداوم است. اين مي تواند به دينام سيگنال دهد كه با توجه به نياز خودرو، انرژي بيشتر يا كمتري توليد كند. هر نيروي اضافي باتري را شارژ مي كند.

 داشتن باتري به عنوان پشتيبان دينام چيزي است كه از سيستم خودرو شما محافظت مي كند. اگر به طور ناگهاني دينام را از باتري جدا كنيد، افزايش ولتاژ ناشي از آن احتمالاً به خودروي شما آسيب مي رساند طبق تائيديه كارشناسان تليسان اين برقرار شده است.

اما مدار تكميل شده، با باتري در جاي خود، تغييرات آهسته تر و منظم تر در سطوح توان را تضمين مي كند، اگر دينام شما خاموش شود و باتري شما كار كند.

و اگر تا به حال فكر كرده ايد كه هزينه شروع پرش چقدر است و با چه كسي تماس بگيريد، با شركت امداد باتري تليسان تماس بگيريد.

ما اينجاييم تا كمك كنيم


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۵:۳۰ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :